Veelgestelde vragen & tips


Datavrije Muziek

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en de oproep van T-Mobile om uw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden is T-Mobile overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! 🙂

 

T-Mobile gaat nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor T-Mobile totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk. Wilt u een dienst aanmelden? ga dan naar dit forum topic!

 

U kunt elke maand 6 GB in de EU gebruiken voor Datavrije Muziek. Het verbruik kunt u bijhouden via My T-Mobile. T-Mobile stuurt een sms als uw GB’s voor Datavrije Muziek in de EU (bijna) op zijn. Daarna gaat het verbruik voor muziek streamen uit het gewone abonnement.

 

 

 

 

Extra korting met T-Mobile

Vorm gratis een Samen groep met andere T-Mobile nummers.
Met een Go-abonnement kun je zo heel eenvoudig elke maand tot € 5,- extra korting verdienen. Elke maand! Zolang je groep bestaat. En niet alleen jij, ook je groepsleden krijgen natuurlijk voordeel.

 

Niets houdt je tegen om een Samen groep te starten:

  • Krijg allemaal tot € 5,- extra korting per maand
  • Kies zelf met wie je een groep vormt
  • Je betaalt hier niets voor. T-Mobile Samen krijg je van ons!

 

Ben je al klant? Start je groep

EU Roaming regulering vanaf 13 juni 2017

T-Mobile heeft goed nieuws! Vanaf 13 juni kunnen alle T-Mobile klanten (een deel van) hun bel- data- en sms-bundel gebruiken in de EU, zonder extra kosten!

 

De tarieven voor roaming zijn al jaren gereguleerd, waarbij de maximumtarieven continu dalen. Vanaf 15 juni gelden er nieuwe regels voor roaming in de EU. Vanaf 13 juni gaat T-Mobile zorg dragen dat al hun klanten hun Nederlandse bundels ook kunnen gebruiken in de EU, zonder extra kosten en daarmee dus onder dezelfde voorwaarden als in Nederland.

 

De verandering geldt voor alle T-Mobile klanten, dus ook voor PrePaid en zakelijk. Het geldt dus ook als je een ouder abonnement hebt. Jullie hoeven zelfs niets te doen, T-Mobile zorgen ervoor dat alle abonnementen automatisch gebruikt kunnen worden en aan alle nieuwe regels voldoen. Vanaf deze week wordt iedereen per e-mail/sms geĂŻnformeerd over de veranderingen van jouw prijsplan.

 

Ben je een particuliere T-Mobile klant? Kijk dan op deze pagina voor meer informatie. Op deze pagina vind je een paar voorbeelden van populaire abonnementen en wat er verandert vanaf 13 juni. Heb je PrePaid? Neem dan een kijkje op deze pagina. Ben je een zakelijke klant? Dan kun je op deze pagina kijken voor meer informatie.

Powerflip uitvoeren op modem van T-Mobile Thuis

Bij het oplossen van een verbindingsprobleem wordt er regelmatig voorgesteld om een ‘powerflip’ van het modem uit te voeren. Hier is een kort stappenplan voor deze reset. Succes!

 

1. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
2. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
3. Wacht 1 minuut.
4. Plug de stroomstekker weer in het stopcontact.
5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Maximale internet snelheid T-Mobile Thuis

De beschikbare snelheid is afhankelijk van je adres. T-Mobile is altijd transparant over de maximale snelheid die je kunt halen en tonen je alleen de pakketten die op jouw adres ook echt leverbaar zijn. Je kunt elke maand de internetsnelheid up- en downgraden. Upgraden kan vanaf een 20 Mbps-internetabonnement, downgraden vanaf een 40 Mbps-internetabonnement.

 

Doe nu de postcode check!

Powerflip uitvoeren op Interactieve TV Box T-Mobile Thuis

Bij een storing op de Interactieve TV Box adviseert T-Mobile vaak een powerflip. Dit wordt ook wel een reset genoemd. Voor veel mensen klinkt dit bekend in de oren maar voor de nieuwe mensen hierbij de informatie:

 

1. Haal de stroomstekker van je Interactieve TV Box uit het stopcontact.
2. Controleer of je apparaat helemaal van de stroom is, dit doe je door na te gaan of er geen lampjes branden aan de voorkant van het kastje.
3. Als je zeker weet dat het apparaat helemaal van de stroom af is, wacht je 1 minuut.
4. Na 1 minuut steek je de stekker van de Interactieve TV Box weer in het stopcontact, deze zal nu vanzelf weer opstarten.
5. Nu kun je controleren of alles weer goed werkt.

My T-Mobile (thuis)

Al klant? log dan in via deze pagina.

[Nieuws] T-Mobile introduceert T-Mobile GO: Unlimited in Nederland Ă©n EU!

Tromgeroffel! Misschien hadden jullie al wat spannende advertenties voorbij zien komen en waren jullie al nieuwsgierig geworden. Nu mogen we het ook echt aan jullie vertellen: T-Mobile introduceert Go Unlimited EU! Dit is het enige abonnement met echt unlimited mobiel internet in Nederland voor een vaste prijs van 35 euro per maand!

Go Unlimited EU biedt onbeperkt internetgebruik tegen de hoogste internetsnelheid via 4G in Nederland, unlimited bellen en sms’en in de EU plus 60 dagen unlimited internetgebruik in de EU! Go Unlimited EU is onderdeel van een compleet nieuw T-Mobile productenlijn and zal beschikbaar zijn voor consumenten en zakelijke gebruikers (tot 20 simkaarten) vanaf 16 januari 2017!

Kijk voor alle informatie op deze pagina of op het T-Mobile Forum!

[Nieuws] Betalingsregeling via My T-Mobile

Wist je al dat je zelf een betalingsregeling kunt aanvragen via My T-Mobile?

Wanneer je op My T-Mobile naar ‘Facturen’ gaat zie je een gedeelte over het aanvragen van een betalingsregeling. Wanneer je het bedrag niet in Ă©Ă©n keer kunt betalen is het mogelijk om een betalingsregeling aan te vragen.

Houd er rekening mee dat je tijdens een betalingsregeling je abonnement niet kunt wijzigen of kunt vernieuwen. Ook krijg je tijdens een betalingsregelingen standaard een blokkade op gebruik in en naar het buitenland, bellen naar 090x-nummers en het gebruik van premium diensten zoals betaalde SMS-diensten. Alle informatie over het aanvragen van een betalingsregeling vind je op deze pagina op My T-Mobile.

[Nieuws] Internet XL verhoogd naar 20GB

Ontvang ik op 6 juni direct 20GB?
Je totale XL internetbundel wordt op 6 juni verhoogd naar 20GB. Het tegoed wordt dus niet naar verhouding uitgekeerd!

 

Waarom wordt de XL bundel verhoogd
We zagen dat vooral klanten van de XL bundel behoefte hadden aan een grotere bundel. Op dit moment zien we geen aanleiding om de andere bundels ook te vergroten. We zijn altijd kritisch op de samenstelling van onze bundels en indien nodig worden deze gewijzigd.

 

De stap tussen 6GB en 20GB is erg groot, waarom is er geen tussenstap?
De hoeveelheid data die iemand gebruikt is erg afhankelijk van de toepassingen die iemand gebruikt. We zien dat het datagebruik bij intensieve gebruikers vaak niet dubbel zo groot is als gemiddeld, maar met een factor 3 a 4 toeneemt (exponentieel). De opbouw van onze bundels is daarop ingesteld.

 

Update:
De omzetting naar 20GB van Stel Samen klanten heeft vertraging opgelopen. T-Mobile doet hun best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Houd dit topic in de gaten voor updates.

Vervangend toestel bij reparatie (Alcatel Pixi First)

Het is tegenwoordig mogelijk om bij het aanbieden van je telefoon ter reparatie in een T-Mobile Shop een vervangend toestel te krijgen. Je kan namelijk tegen een gereduceerd tarief van €29,95 de Alcatel Pixi First aanschaffen. Je krijgt hierbij standaard kosteloos een PrePaid simkaart met €5,- beltegoed. Na het registreren van deze simkaart op My T-Mobile krijg je weer €5,- beltegoed.

 

Op deze manier ben je in de periode dat je toestel wordt gerepareerd toch bereikbaar!

 

Let op! Dit toestel kan alleen aangeschaft worden wanneer een toestel ter reparatie wordt aangeboden. Na de aanschaf en reparatie blijft de telefoon in jouw bezit. Controleer daarnaast bij de aanschaf van deze telefoon of jouw simkaart hierin past. Anders kan je direct een nieuwe simkaart meekrijgen. Achteraf online bestellen is ook mogelijk.

Ik blijf sms’jes ontvangen van T-Mobile (bijv over beltegoed)

T-Mobile krijgt vanuit verschillende hoeken klachten en vragen binnen van klanten die aangeven dat ze tientallen sms’jes per dag van T-Mobile ontvangen. Het gaat in de meeste gevallen om de sms waarin wordt vermeld dat het beltegoed te laag is.

De netwerk afdeling van T-mobile heeft dit onderzocht en het lijkt erop dat een app op de telefoon constant een sms probeert uit te sturen. Een voorbeeld hiervan is iMessage. Voor het activeren van iMessage wordt automatisch een sms verzonden naar Apple, maar als je niet voldoende beltegoed hebt dan probeert je telefoon telkens opnieuw een sms uit te sturen. Hierdoor ontvang je van T-Mobile weer heel veel sms’jes met daarin dat je niet voldoende beltegoed hebt.

Hoe los ik dit op?

Controleer of iMessage en Facetime geactiveerd zijn. Zijn ze geactiveerd, maar krijg je de sms’jes toch binnen? Zet dan allebei de diensten uit om te controleren of daarmee de sms’jes stoppen. In het ergste geval adviseren we je om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Neem hiervoor een bezoekje op de toestelhulp pagina.

Internetten in Europa uit je nationale internetbundel!

Vorig jaar introduceerde T-Mobile ‘Bellen zoals thuis’ waarmee je 120 minuten kunt bellen vanuit je eigen bundel in de EU. Vanaf 4 april biedt T-Mobile ook ‘data mee op reis‘ aan.

 

Met ‘data mee op reis’ kunnen T-Mobile klanten met een Stel Samen & Stel Bij abonnement in de hele EU (zone 1) tot maximaal 250 MB per maand mobiel internetten uit hun nationale databundel zonder extra kosten. Zo kun je zonder datastress de grens over!

Mobiel internetten in de EU vanuit je bundel is een standaard onderdeel van alle internetbundels in combinatie met een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Dit geldt voor alle klanten met dit abonnement, zowel voor de nieuwe als de bestaande klanten. Maak je nog geen gebruik van Stel Samen & Stel en wil je hier wel gebruik van maken? Kijk dan in dit topic of je hiervoor in aanmerking komt.

Bellen over 4G met VoLTE in 2016

Medio dit jaar zal het mogelijk worden om te gaan bellen via het 4G netwerk van T-Mobile. Hiervoor zal Voice over LTE (VoLTE) geactiveerd worden. Hiermee wordt het 4G netwerk geschikt gemaakt om te bellen. Tot op heden belt iedereen met een geschikt 4G toestel, toch nog via het 2G of 3G netwerk omdat zowel het toestel alsmede het T-Mobile netwerk nog geen VoLTE ondersteunt. Het opzetten van een gesprek op 2G en 3G netwerk komt meer bij kijken dan je denkt. Zo’n “normaal” gesprek wordt in een 2G en 3G netwerk als het ware capaciteit vastgepind in het mobiele netwerk, om ervoor zoveel mogelijk te zorgen dat het gesprek niet eens onvoorzien onderbroken wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan. dat je in een gebied komt waar de dekking minder wordt (tunnel of in het bos, of dat je snel over de snelweg rijdt). Het netwerk zal dan alles op alles zetten om dit gesprek door te zetten met zoveel mogelijk kwaliteit, dus zonder vertraging.

[T-Mobile Samen] Waarom heb ik maar 500 MB ontvangen in plaats van 1GB?

Het klopt inderdaad dat je de eerste maand 1 GB hoort te krijgen, daar zorgt T-Mobile ook zeker voor! Er was helaas een storing, mede door de enorme toestroom van aanmeldingen. Hierdoor werd er maar 500 MB in plaats van 1 GB toegekend. Iedereen die eenmalig recht heeft op de 1GB bundel krijgt deze dan ook nog steeds.

T-Mobile Community (forum)

Heb je een vraag over een toestel? of over een abonnement? registreer je dan nu op het T-Mobile Forum. De kans bestaat groot dat 1 van de klantexperts antwoord geeft op de vraag.
Voor er een bericht kan worden geschreven dien je je eerst te registreren. Hiervoor is een My T-Mobile account nodig. Liever alleen kijken en lezen? dat kan ook! hiervoor is geen account nodig.

 

 

Maak nu een account aan op het T-Mobile Forum:

 

• Ga naar het T-Mobile Forum
• Klik op ‘Aanmelden’
• Log in met je My T-Mobile inloggegevens
• Kies een forumnaam en ga akkoord met de Forum Huisregels **
• Klik op ‘Registreer Nu’

 

** = Gebruik niet je 06 nummer als gebruikersnaam! iedereen kan deze zien!

 

• Forum handleiding
• De Huisregels
• Even voorstellen

[BELANGRIJK] Phishing / spam mail in omloop

Volgens mij heb ik een phishing mail ontvangen uit naam van T-Mobile, wat kan ik hier aan doen?

Zo nu en dan ontvangt T-Mobile heel veel berichten over zogenaamde phishing e-mails. Dit zijn e-mails van fraudeurs die zich voordoen als een bedrijf. In deze berichten wordt dan vaak aangegeven dat er nog een betaling openstaat en dat deze voldaan moet worden om vervolgstappen te voorkomen. In dit topic kun je meer informatie vinden over de phishing e-mails.

 

UPDATE: Phishingmail van 16 maart 2016

Er zijn momenteel helaas weer phishing e-mails in omloop.
In deze mail wordt er o.a. gesproken over een betalingsachterstand en dat je deze kunt voldoen via 3V Payment Group.
Deze mail is NIET afkomstig van T-Mobile.

Mijn abonnementskosten zijn ineens verhoogd

Jaarlijks past T-Mobile in januari een inflatiecorrectie toe op de abonnementskosten. De inflatiecorrectie wordt toegepast op abonnementen die vóór 1 oktober 2015 zijn afgesloten. Per 1 januari 2016 vallen je abonnementskosten hierdoor 1,0% hoger uit. In dit topic kun je meer informatie vinden over de abonnementskosten.

Tips om je batterijduur te verlengen!

Smartphones zijn prachtig, je kunt er van alles mee. Maar helaas bestaan er nog geen batterijen die weken meegaan. En soms gaan ze veel sneller leeg dan normaal is. Gaat hij sneller leeg, of wil je gewoon dat hij langer mee gaat, dan vind je hier tips en tricks om de batterijduur te verlengen.

Normaal is 100% leeg in 4-6 uur screen-on tijd als hij in gebruik is. Als het toestel niet gebruikt wordt, hoort de batterij met ongeveer 0,2 tot 5% per uur leeg te gaan, afhankelijk van je instellingen en de grootte van je batterij.

 

Tips om je iPhone-batterijduur te verlengen!
Tips om je Android-batterijduur te verlengen!

 

Gebeld door een onbekend buitenland nummer, pas op voor scammers!

Heb je een gemiste oproep van een buitenlands telefoonnummer dat je niet kent?
Bel dan dat telefoonnummer niet terug!
Doe je dit wel, dan kan dat je veel geld gaan kosten.

 

Op het T-Mobile forum krijgen we met regelmaat, veel meldingen binnen van klanten die gebeld worden door een onbekend buitenlands telefoonnummer.
Soms doen de bellers zich voor als iemand van Microsoft of een ander bekend bedrijf, maar het kan ook zijn dat je niets hoort aan de andere kant van de lijn (ook wel dode lijn genoemd).
Het kan je veel geld kosten, wanneer je zo’n telefoontje terugbelt na een gemiste oproep!

 

In dit topic kun je meer informatie vinden over dit onderwerp.

 

Voorkom hoog dataverbruik! bekijk hier de tips

Een (nieuwe) smartphone bij je abonnement. Het liefst ben je de hele dag online! Maar hoeveel MB heb je daar voor nodig?
In dit topic proberen we je te helpen om het maximale uit je databundel te halen. Dit doen we door je te informeren over hoe je zelf inzicht kunt krijgen in je dataverbruik.





T-Mobile Thuis nummerbehoud

Bij T-Mobile Thuis kan je gratis je eigen telefoonnummer behouden. Zo blijf je bereikbaar op je oude, vertrouwde nummer. Wel zo eenvoudig! Bij je aanvraag kun je jouw nummer doorgeven, dat is voldoende. Hieronder staat een overzicht van meestgestelde vragen.

 

Ik wil juist een nieuw nummer. Mag ik kiezen?
Wil je een nieuw nummer, geen probleem. Dan hoef je geen nummerbehoud aan te vragen en krijg je automatisch een nummer van ons toegewezen. Je hebt hierin geen keuze. Je krijgt ongeveer een week voor de oplevering een bericht met jouw nieuwe nummer.

 

Mag ik ook meerdere nummers meenemen?
In totaal kan je twee telefoonnummers naar T-Mobile Thuis meenemen. Je dient dan uiteraard ook twee telefoonlijnen aan te vragen. Twee is het maximum aantal lijnen dat T-Mobile Thuis beschikbaar heeft binnen het abonnement.

 

Afgekeurd, waar kan dat aan liggen?
Er zijn enkele zaken die we controleren, we mogen natuurlijk niet zomaar een nummer overnemen! We controleren of het nummer op jouw naam staat en of je adres klopt. Ook kunnen we controleren aan de hand van je banknummer. Zorg er dus voor dat je de juiste gegevens invult, zoals het ook bekend is bij jouw oude telefoonprovider. Naast deze typfoutjes controleren we ook of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We kunnen niet een nummer met een ander kengetal overnemen.

 

Wanneer nemen jullie het nummer over van mijn oude provider?
Je krijgt bij oplevering eerst een tijdelijk nummer. Op dat moment start bij ons de aanvraag voor jouw nummer bij de oude provider. Op die manier ben je nooit jouw nummer al kwijt, voordat ons abonnement start. Nummerbehoud duurt enkele dagen. In die tussentijd ben je dus niet bereikbaar op je bekende nummer, maar krijg je van ons een tijdelijk nummer. Hiermee kun je al bellen en gebeld worden. Dit tijdelijke nummer kun je aan bekenden geven die jou ook in die korte periode nog moeten bereiken.

[Video] Hoe stuur je jouw T-Mobile Thuis apparatuur terug?

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile Thuis diensten mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! Of misschien wil je wel gewoon jouw TV Box omruilen voor eentje met/zonder harddiskrecorder?

In al deze gevallen vragen wij je om (een deel van) je apparatuur terug te sturen. Die kun je heel gemakkelijk naar ons verzenden. In deze video leggen we je stap voor stap uit wat je moet doen!